Alien

Alien
The Green dude

onsdag 29. september 2010

Case 3

I denne casen så skulle vi lage 3 scener som skal gi en omgivelse for karakteren.
Jeg følte det var vanskelig å komme sikkelig i gang med denne casen, jeg fikk problemer med å virkeligjøre
ideene mine i flash. Så jeg tenkte jeg skulle starte enkelt og laget en scene der romskipet mitt fløy i verdensrommet på vei mot jorden. Etterpå det laget jeg en scene der romskipet nærmer seg jorden.
Disse scenene er enkle og har ikke moe særlig animasjon i dem, men det var deilig å komme i gang ihvertfall.
Men jeg viste at det var langt fra hva de tre scenene skulle inneholde så jeg måtte lage minst tre scene til.

Jeg lagde då en landingsscene hvor romskipet lander og alien går ut av romskipet. Uheldigvis fikk jeg ikke på plass noen bra animasjoner der heller så jeg startet en ny scene er alien bare går.
 Der var det lettere å få lagt inn omgivleser og bakgrunn som kunne gjøres noe med. Jeg fikk lagt inn noe animasjoner jeg ble ganske fornøyd med. Det virket som bildet fikk mer liv. I den scenen hadde jeg trær, busker, en stein, fjell, skyer, og et fly som er animert.

I neste scene laget jeg en scene hvor han går inn i et hus. Fikk lagt noen animasjoner inn der og, men der var det litt vanskeligere å det til å se bra ut.

I siste scenen ser man alien gå inne i huset fra utsiden, gjennom vinduer  mens han går. Fikk laget noe animasjoner der og, selv om jeg ikke er helt sikker på om jeg likte hvordan resultatet ble. Der er noe som gjør at det ikke ser helt realistisk ut. Har prøvd å fikse på animasjonene, men fikk det liksom ikke til å bli bedre.

Jeg hadde egentlig ganske mange ideer til denne casen, men de ble for vanskelig å utføre så det ble enklere ideer jeg satset på. Har funne ut at når jeg jobber i flash så tar alt mer tid en jeg først tror det skal gjøre.
Og ofte blir det slik at jeg bruker mye tid på en ide som jeg til slutt må gi opp fordi det blir for vanskelig å få det gjort.

I denne casen brukte jeg ikke mye tid til å se etter insperasjon, noe som overrasker meg litt.
Jeg pleier å se hvordan ting blir gjort i spill på nettet, men i denne casen hadde jeg nok ideer om hvordan jeg ville gjøre ting. Tiden gikk då heller til å få til disse.

Det har skjedd noe med gå animasjonen til alien min. Det ser litt ut som han halter eller noe.
Jeg har ikke priotert å få det fikset denne uke, men tror jeg bør få det fikset så helheten blir bedre.

Alt i alt en gøy case å jobbe med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar