Alien

Alien
The Green dude

tirsdag 21. september 2010

Case 2

I case 2 skal jeg starte med animering a av karakteren min. Jeg har oppdaget at jeg må gjøre noen endringer i forhold til hva jeg har tenkt på i case 1. Alien min var vanskelig å tegne så jeg har laget en enkelere versjon som det er lettere å animere. Da slipper jeg å stresse med tegningene hele tiden.

Å få karakteren til å gå var ikke noen lett oppgave. Det måtte mange runder i flash for å få det til å se noe lunde realistisk ut, men det har vært gøy å prøve seg frem. Som sagt så har jeg måtte gjøre endringer fra case 1, og medbrakt luft for alien har ikke komt på plass. Jeg har heller ikke gjort ferdig detaljene som f.eks armer og våpen.

Har ikke fått helt kontroll på symboler i symboler endå, så har surret mye med det denne uken, men selv om det ble rotete fikk jeg gjort noe ut av det.

Prøvde å finne insperasjon på nettet. Var innom 123spill.no og så litt på diverse spill der for å se hvordan animasjoner kunne gjøres,fikk sett litt som har vært til hjelp.

Tror jeg kan si at jeg løste casen ganske greit med tanke på at det så mørkt ut i starten, når alt var umulig og ingenting så ut til å virke som jeg hadde tenkt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar