Alien

Alien
The Green dude

torsdag 16. september 2010

Case 1

I case 1 skal jeg tegne en hovedkarakter og komme opp med en ide til hva jeg skal lage og hvilken historie den skal ha. Jeg har bestemt meg for å lage et plattformspill. I dette spillet skal det være en hovedperson som heter Thanous. Han er en Glypoter som er en alien rase fra planeten glypotium i et solsystem ukjent for menneskeheten. Grønn i huden og har et stort hode. Han har kommet hele veien til Jorden på jakt etter Radon som er et stoff alle glypotere trenger for å leve, og som de har gått tom for på hjemplaneten. Men han møter på problemer så fort han setter sine føtter på jorden. Han kan ikke puste lenge i den for høye oksygeninnholdige luften vi har. Heldigvis har han med seg sin egen sammensatte luft, som han har i tanker på ryggen, men de holder ikke lenge av gangen så han må jobbe raskt. Men som ikke det var nok viser det seg at mennesker (disse rare primitive vesene) ikke vet hvordan man reagerer på møte med utenomjordiske, og det ser ut som de blir et hinder i jakten på Radon. Han finner fort ut at det er enklest er å skadleligjøre menneskene som ikke ser ut til å ville prøve noen form for kommunikasjon . For denne jobben har han et spesielt våpen, et liten dings som sender ut en laserstråle som dreper alle som blir truffet. Målet er å få samlet nok Radon så han kan reise hjem igjen til Glypotia og forsette å leve i fremtiden.
Jeg har hatt litt problemer med å tegne Thanous siden jeg ikke har mye erfaring med tegning, men nærmer meg et resultat jeg kan bruke til spillet. Det jeg har brukt mest tid på i denne casen er faktisk å hente inspirasjon og råd fra internett. Se på tutorials om hvordan bruke flash har også hjulpet meg i denne casen.
Når det gjelder hvordan læringen er satt opp så tror jeg med hjelp av å dele opp i caser, så er det en god måte å gjøre læringen på. Då lærer vi del for del så det ikke blir for mye å tenke på med en gang.
Jeg har fått mye å tenke på i case 1 som jeg kan ta med meg videre å få bruke i senere caser og ser fram til å utvikle spillet. Når det gjelder gruppearbeidet så ser jeg frem til å se hvordan andre har tenkt å gjøre ting, og å se på deres ideer og løsninger på casene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar