Alien

Alien
The Green dude

tirsdag 9. november 2010

Case 4

I denne casen skal vi bruke det vi har laget i de 3 første casene, og bruke det til å programmere med. Av dette skal vi bruke hovedscenen vi har laget og skape en interaktiv scene i actionscript.

Kodingen virker litt vanskelig å komme i gang med. Jeg føler meg veldig begrenset på dette tidspunkt og å finn ut hvordan ting er satt sammen er ikke altid så lett. Å bringe objekter inn i scenen via actionscript gikk greit. Det var heller ikke noe problem å plasser dem på riktig plass og med riktig størrelse. Det var først når jeg skulle ta inn karakteren min at jeg møtte motstand. Det viste seg at jeg måtte gjøre mye nå nytt på det kom til animasjonene.
Så med mye tid der fikk jeg karakteren til å gå interaktivt. Da var det å begrense karakteren til å ikke kunne gå utenfor skjermen, og å scale karakteren så den ikke gikk baklengs den ene veien. Dette var det verste siden jeg hadde ingen peiling på hvordan dette kunne gjøres. Det ble mange google søk uten stor hjelp. Men etter en del stress kom jeg frem til hvordan jeg kunne scale karakteren. Men å begrense karakteren fikk jeg hjelp av en i klassen, og det viste seg at den koden ikke var så vanskelig.

Etter å ha gjort denne casen ser jeg for meg at det kan bli mye forvirring og irritasjon i casene som kommer. Men når jeg hadde klart å få alt på plass så følte jeg at jeg hadde lært noe så det var nok ikke helt bortkastet tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar